torsdag 11 februari 2010

Vad händer i byggbranschen?

Just för tillfället står det ganska still. Har ganska mycket i skolan för tillfället. Har dock hunnit bygga en del sen sista posten.

Har en 35a, den svarta, till 99% klar. Är bara en liten dekal som ska på en lucka innan den är färdig.
Min Hornet går framåt även den. Preshadad och målad på undersidan, blir helt okej nöjd med målningen. Håller på att lära mig min färgspruta som jag för övrigt är supernöjd med!
Småbygger lite på en Hawker Tempest samtidigt, ska snart grundmåla den. Har även precis börjat med ytterligare en Thunderbolt, denna ska dock bli en "Bubbletop".

Jag hoppas att få klart en eller ett par av dem till Open, ett långt och fint sportlov börjar om en vecka, så hoppet är inte helt ute om att jag ska lyckas ;) Frågan är dock om jag ska åka till Stockholm, får se hur det blir med den saken, har fortfarande ett tag på mig att bestämma mig. Men det är ändå bra att ha en liten "deadline" på byggena, man får högre motivation då ;)

Det var allt för denna gången!
/Elias

3 kommentarer:

  1. Nu är du igång igen...förstår att byggandet kolliderar med skolan. Men modellbygget är bara en hobby - glöm inte det!? Helt rätt att skolan är prio ett!

    Kul att du uppdaterar oss mellan byggmötena genom din blogg. Hinner du få på den lilla dekalen till nästa möte :-) ?

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju det.. Tyvärr kan det vara så att när man väl har tid så finns inte orken där att sätta sig och på med full koncentration igen. Men förhoppningsvis så kommer det att bli ett riktigt byggarlov ;)

    Dekalen SKA på innan nästa möte, om jag så ska göra det på bussen på väg ner till Kallinge ;)

    SvaraRadera
  3. Kan inte göra annat än hålla med Lasse. Även om byggandet oftast är betydligt roligare än skolan är det faktiskt bara en hobby.. :p

    Hoppas du hinner få klart lite till Open, och att du också åker upp dit. :)

    Ser med spänning fram emot lite fler bilder på dina byggen! :)

    SvaraRadera