lördag 12 juni 2010

Här kommer det till och med lite bilder!





















































Här kommer bilderna som tillhör förra posten. Visar i stora drag det jag håller på med för tillfället. Först och främst ett styck Sd.Kfz.222. tillhörande Rommels Afrikakår. Modellen är Tamiyas, som vanligt med Tamiya är det hög kvalitet på modellen. Med i lådan följde det även med en ordonnansmotorcykel. Jag har även börjat pilla lite på en Kubelwagen, även denna från Tamiya. Planen är att bygga en liten platta och sätta dem på. Som ni ser så har jag till och med börjat måla gubbar! Måste ha fått något riktigt fel i flygplanshjärnan, inte en enda liten vinge så långt ögat kan nå! Ska försöka sätta på dekalerna på 222:an idag, och därefter göra en bloggpost med lite mer ingående berättande om den modellen.

Imorgon bär det av till Huvudflygdagen på Helikopterflottiljen i Linköping! Någon mer som ska dit?
/Elias

1 kommentar:

  1. Vad tusan! Har du den mörka sidan fått greppet om dig! Inget flyg! Vad har hänt!? Ok då,nån enstaka är väl ok. :) Shyssta gubbar!Kul som sagt med uppdateringar på bloggarna. Hörde att du kommit in på flyglinjen i Arvidsjaur. Kul! Det är nog en riktigt givande utbildning för en flygintresserad!
    Jag var upp med familjen på flygdagen. Riktigt bra! Höjdpunkten var ju de båda Spitfire som körde kurvstrid. Hade själv aldrig sett en Spitfire flyga innan detta. Man blev riktigt sugen på att bygga en av de där maskinerna, men det är mycket på bordet innan det. De har fått det riktigt fint på museet också. Det blev många bilder på Catalinan för min del.

    SvaraRadera