torsdag 19 januari 2012

Spitfire - del 2

Hej igen byggvänner!

Här kommer en uppdatering på Spitfiren.
Har hänt en del sen senast, jag har målat klart cockpiten, washat, lackat, och smällt ihop det hela mellan kroppshalvorna. Har även börjat med lite roderytor, som jag bara har torrpassat på plats på maskinen. Största problemet jag har stött på hittills är dörren. Det är flera väldigt jobbiga gjutmärken i den, så jag kommer helt sonika att skippa i den och har beställt en resinersättning från Barracuda. Där är även kraschyxan separat, vilket är bättre.

Tänker inte skriva så mycket i detta inlägg, utan låter mest bilderna tala. Håll till godo!

/Elias

6 kommentarer:

  1. Ser riktigt bra ut. Bara ett säkerhetsbälte i din Spitfire innehåller ju mer detaljer än vad hela cockpiten gör i min senaste klargjorda Airfix spit.

    SvaraRadera
  2. Håller med! En riktigt fin cockpit!! Ett tips också kan vara att skära ut trimrodren. Det kommer ge ännu mer liv i modellen. Om du orkar, det är ju en del jobb med den stora Spitten som det ser ut.

    SvaraRadera
  3. Tackar grabbar!

    Ja, cockpiten är onekligen rätt väldetaljerad direkt ur lådan. Tog sin lilla stund att få färdigt den..

    Tack för tipset om trimrodren Mathias. Tar eventuellt och gör detta i ett senare skede, får se hur jag ligger till tidsmässigt först.. Cirka en månad tills besten ska vara klar, börjar i ärlighetens namn bli lite smått stressad :P

    SvaraRadera
  4. Tycker det ser bra ut Elias, den tar form så smått! Men jag tycker nog du kunde washat cockpit:en ytterligare lite, så du fått mer djup i den. :)

    Vad är det för deadline du satt? Varför ska den vara klar om en månad?

    Keep up the good work!!

    SvaraRadera
  5. Tack Niklas! Jo, jag var nog allt lite feg med washen nu när du säger det.. Tål att tänkas på till nästa gång(=

    Jag gör den som ett projekt i skolan, och deadlinen där är satt till om cirka en månad.. Får lägga mycket byggtid, men det ska jag nog hinna med hoppas jag! (=

    SvaraRadera
  6. Tycker också att du skulle blaska på en härlig svartbrun oljewash=) Kommer förhöja en redan fin cockpit. Kul att se ditt arbete.
    PS. Hörde att du köpt P51an också=) Är det till gruppbygget?

    SvaraRadera